Çocuklar ve gençler Gerçekten Uyumaya İhtiyaç Duyarlar

Admin

Administrator
Yönetici
1661940801758.png

üç çocuğunuz, sabahın erken saatlerinde iyi niyetli müdahalelerimi, sağlam uykularına asla takdir etmedi. Her zaman ciddi taleplere yol açan ve nihayetinde çılgınca bir kahvaltıdan önce çok fazla bağırıp tartışan ve zamanında okula gitmek için çılgınca bir çizgi çeken “wakey wakey time” önerim, şüphesiz hala yetişkin hayallerini takip ediyor.

Şimdi daha iyi biliyorum. Ve çoğu ABD okulunun bu ay tekrar başlamasıyla birlikte, hala okulda olan çocukları olan ebeveynlerin de bunu bilmesi gerekiyor:

Modern Amerikan toplumunun en aptalca ritüelleri arasında, ebeveynleri önceden çocukları yataktan kaldırmaya zorlayan erken okul başlangıç zamanları vardır. Bunun hemen arkasında aptallık ölçeğinde hafta sonları çocukları uyandırmak var çünkü yetişkinler olarak uyumayı tembelliğin bir işareti olarak görüyoruz. İyi bir gece uykusu için diğer zorluklarla birleştiğinde, bu kökleşmiş inaniteler liselilerin dörtte üçüne ve küçük çocukların üçte birinin kendileri için iyi olandan çok daha az uyumasına neden olur.

Bilim, çocukların uyumasına izin verin diyor. Vücut sağlığı, beyin işleyişi ve genel mutlulukları - hatta hayal kurma yetenekleri - buna bağlı.

Kalıcı eksiklikler
Bu problem uyku uzmanları ve çocuk doktorları tarafından iyi belgelenmiş ve iyi anlaşılmıştır. Ergenler ve genç yetişkinler arasında uyku eksikliği, Amerikan Pediatri Akademisi tarafından 2014 yılında salgın ilan edildi:

“Ergenlikte kronik uyku kaybı ve buna bağlı uykululuk ve gündüz bozuklukları, ülkemizin gençliğinin akademik başarısı, sağlığı ve güvenliği için ciddi bir tehdit ve önemli bir halk sağlığı sorunudur.”

Bu arada, uykusuz kalan genç beyinlere verilen zararın kanıtı artmaya devam ediyor.

Yeni bir çalışma, gece en az 9 saat uyumayan 6 ila 12 yaş arasındaki çocukların beynin hafıza, zeka ve genel refahla ilgili bölümlerinde kalıcı eksiklikler geliştirdiğini ortaya koyuyor.

Çalışma ekibi üyesi Ze Wang, ”Çalışmanın başında gece başına 9 saatten az uyku yetersizliği olan çocukların, beynin dikkat, hafıza ve inhibisyon kontrolünden sorumlu belirli bölgelerinde sağlıklı uyku alışkanlıklarına sahip olanlara kıyasla daha az gri madde veya daha küçük hacme sahip olduğunu bulduk" dedi. . Doktora, Maryland Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde tanısal radyoloji ve nükleer tıp profesörü. “Bu farklılıklar iki yıl sonra da devam etti, bu da yeterince uyumayanlar için uzun vadeli zararlara işaret eden ilgili bir bulgu.”

Bu hafta Lancet Child & Adolescent Health dergisinde yayınlanan çalışma, 8.300 çocuğun tıbbi kayıtlarından ve beyin taramalarından ve araştırmanın başlangıcında ve iki yıl sonra çocukların ve ebeveynlerinin anketlerinden alınmıştır.

Wang ve meslektaşları, analizde cinsiyet, ergenlik, sosyoekonomik durum ve diğer potansiyel olarak kafa karıştırıcı faktörlerdeki farklılıkları dikkate aldığını ve bulguların bu yaş grubundaki çocukların gece başına en az 9 ila 12 saat uyku aldıkları yönündeki mevcut önerileri desteklediğini söylüyor.


Çalışmaya dahil olmayan üniversitenin tıp fakültesinde profesör ve dekan olan E. Albert Reece, "Ödev ve ders dışı etkinliklerle dolu yoğun çocukluk günlerinde uyku genellikle göz ardı edilebilir" dedi. “Şimdi bunun bir çocuğun gelişimine ne kadar zararlı olabileceğini görüyoruz.”

Yeni çalışma, gençlerde (ve yetişkinlerde de) uyku eksikliğinden kaynaklanan zararlı etkileri ortaya koyan birçok kişiden sadece bir tanesidir.

Depresif, kızgın ve şaşkın
Yukarıdaki gibi uyku çalışmaları genellikle kısmen kendi kendini raporlamaya dayanır ve bu da hatalı olabilir. Bu eksikliğin üstesinden gelmek için, 15-17 yaşları arasındaki 34 gencin küçük bir çalışması, katılımcıların bir uyku laboratuarında 10 gün ve 9 gece boyunca ne kadar uyuyabileceğini kontrol etti.

Her gece uyumak için sadece 5 saat verilen gençler, 7.5 saat veya daha fazla izin verilenlere kıyasla “önemli ölçüde daha depresif, öfkeli ve kafası karışmış” olduklarını bildirdi. 10 Saat verilenler, 7.5 veya 5 saat ile sınırlı olan gençlerden önemli ölçüde daha mutluydu. Bir başka ilginç bulgu da, uykusuz kalan gençlerin yetişmek için 10 saat ertelemelerine izin verildiği çalışmanın son iki gecesinden geldi.

Çalışmanın kıdemli yazarı Michelle Short, Avustralya'daki Flinders Üniversitesi'nde araştırma görevlisi olan PhD, ”İki gece iyileşme uykusu, 5 saatlik grup için artan olumsuz duygudurum durumlarından kurtulmak için yeterli değildi, ancak iyileşme olumlu duygudurum durumları için gerçekleşti" dedi. “Yetersiz uyku prevalansı ve ergenlerde artan duygudurum bozuklukları ve düzensizlik insidansı göz önüne alındığında, bulgularımız bu riskleri azaltmak için yeterli uykunun önemini vurgulamaktadır.”

Uyku süresindeki küçük değişikliklerin bile etkisi olabilir.

Çocuk Psikolojisi ve Psikiyatri Dergisi'ndeki 2020 tarihli bir araştırmaya göre, zayıf ve yetersiz uyuyan gençlerin — hafta içi 7, 5 saatten az — gece 8 saat alanlara kıyasla depresyon geçirme olasılıkları daha yüksektir. İngiltere'deki Reading Üniversitesi'nde psikoloji öğretim görevlisi olan PhD, çalışma lideri Faith Orchard, bulgu “gençler için uyku ve zihinsel sağlık arasında önemli bir bağlantı olduğunu gösteren bir başka kanıt” dedi.

Uyku eksikliğinin, gözlerin altındaki huysuzluk veya koyu halkalardan daha az belirgin olabilecek başka etkileri vardır, ancak yine de uzun vadeli etkileri vardır.

Örneğin, çok az uyuyan gençler, okul yılı boyunca yeterince uyuyan akranlarına kıyasla 4, 5 kilo daha fazla şeker yiyorlar, bilim adamları bu yılın başlarında rapor ettiler.

Brigham Young Üniversitesi'nde klinik ve gelişim psikolojisi profesörü olan PhD, çalışma lideri Kara Duraccio, ”Kısaltılmış uyku, gençlerin daha fazla karbonhidrat ve ilave şeker yemeleri ve sağlıklı bir uyku aldıklarından daha fazla şekerli içecek içmeleri riskini artırıyor" dedi.

Erken okula başlama zamanlarının başka, belki de şaşırtıcı ama sinsi bir etkisi var:

Stanford Uyku Tıbbı Merkezi'nde psikiyatri ve davranış bilimleri klinik profesörü olan Rafael Pelayo, ”Gençler daha erken uyandığında hayallerini kesiyor" diyor. “Onlara hayal kurma şansı vermiyoruz.”

Ne yapmalı ve ne yapmamalı
Ebeveynler, gençlerinin uyku düzenleri aniden daha sonraki bir programa geçtiğinde özellikle sinirli ve kafası karışabilir.

Uykusuz Genç adlı yeni kitabın yazarı Lisa Lewis, CNN ile yaptığı röportajda, ”Ergenliğin başlangıcında, gençlerin sirkadiyen bir ritim kayması var ve vücut saatleri daha sonraki bir programa geçiyor" dedi. “Aynı zamanda vücudumuzun uyumasını sağlayan şey olan melatonin salınımına da bağlanır. Çocuklar genç olduklarında, melatonin eskisinden daha sonra salınmaya başlar. Bu, gençlerin saat 11'e kadar uykuya dalmaya hazır olmadıkları anlamına gelir, çünkü aynı melatonin daha sonraya kadar geri çekilmez, gençler eskisinden daha fazla uyumak isterler.

Bu sorunun en basit çözümlerinden biri - tüm okul çağındaki çocuklar ve genç yetişkinler için - daha sonraki okul başlangıç zamanlarıdır.

Okullar sabah 7: 29'da veya daha erken başladığında, lise öğrencileri gece başına ortalama 46 dakika daha az uyurlar, 8: 30'dan sonra başlayan liselerdeki öğrencilere kıyasla, kentsel gençler üzerinde yapılan bir araştırma bulundu.

Penn State'teki biyolojik davranış sağlığı doçenti çalışma ekibi üyesi Orfeu Buxton, ”Varsayım, çocukların okula daha sonra başlamasına izin verirseniz, daha sonra uyuyacaklar ve hala yeterince uyuyamayacaklar" dedi. "Ama bu varsayımsal bir senaryo. Bunu destekleyecek veri yoktu.”

Diğer çalışmalar da benzer sonuçlara ulaşmıştır. Ayrıca, daha sonraki okul başlangıç zamanlarında, öğrencilerin sadece hafta boyunca daha fazla uyumadıklarını, aynı zamanda hafta sonları daha az uyuduklarını, muhtemelen yetişmeleri gerekmediği için buldular.

Diğer araştırmalar, okul daha sonra başladığında, ebeveynlerin de daha fazla uyuduğunu buldu.

Çocuğunuz yeterince uyuyamıyorsa, önce pratik olduğunda uyumasına izin vermeyi deneyebilir ve okul bölgenizdeki daha sonraki başlangıç zamanlarını savunmayı düşünebilirsiniz. Aksi takdirde, çoğu çocuğun uyku yardımına ihtiyacı yoktur. Sadece uyumak için zamana ve belki de gece geç saatlerde sosyal medyadan, korku filmlerinden veya diğer stresli aktivitelerden kaçınmak gibi iyi uyku alışkanlıkları hakkında küçük bir talimata ihtiyaçları var. Genç bedenleri onu oradan alacak. Ne yaparsanız yapın, doktor tarafından önerilmedikçe çocukların uyku hapı veya başka uyku ilaçları almasına izin vermeyin - çoğu etkisizdir ve tehlikeli olabilir.

Çocuklarımızla olan o korkunç günlük ”uyan uyan" tartışmaları hakkında hala ciddi bir suçluluk gezisindeyim. Ama artık hepimiz çok daha iyi uyuyoruz.

Bir dakikan var mı? Yaklaşan kitabımı, işi, ilişkileri ve hayatta yapmaktan en çok keyif aldığınız şeyleri iyileştirmek için nasıl daha iyi uyuyacağınız hakkında bilgilendirmek için lütfen yeni Uyku Anketimi yapın. Ve teşekkür ederim! Desteğiniz sağlık ve bilim raporlamamı ve yazmamı mümkün kılıyor. Bir hikaye yayınladığımda bir e-posta almak için kaydolabilir veya beni ve diğer yazarları doğrudan desteklemek ve tüm Orta hikayelere tam erişim sağlamak için Orta üye olabilirsiniz. Ayrıca, Knowable'daki uyku bilimi ve diğer sağlık konularıyla ilgili podcast'lere göz atın. — Soymak
 
Üst